Let op: Wij zijn van 8 aug t/m 22 aug op vakantie, vanaf 23 aug pakken we alle bestellingen weer op.

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met de klantenservice.

Bestelling & Bezorging

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen op de webshop is eenvoudig. Ga naar het artikel van je keuze. Kies de juiste maat en kleur. Klik vervolgens op de knop ‘in winkelwagen’. Het gewenste artikel is nu toegevoegd aan de winkelwagen en je kunt verder gaan met winkelen. Wanneer je klaar bent met winkelen, kun je de bestelling afronden door te klikken op de winkelwagen, deze bevind zich rechts bovenin het scherm. Er staat ook aangegeven hoeveel artikelen zich in de winkelmand bevinden. In de winkelwagen kunnen eventuele wijzigingen nog worden gedaan. Is de bestelling naar wens? Dan kan er geklikt wordt op ‘afrekenen’ en dan kunnen alle factuurgegevens ingevuld worden. Vervolgens kies je de gewenste betaal en verzend methode en tot slot dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

2. Waar kan ik de kortingscode, cadeaubon of tegoedbon invullen?

Zowel de kortingscode, cadeaubon als de tegoedbon kunnen ingevuld worden onder het kopje: ‘een waardebon toevoegen’. Klik vervolgens op toepassen en de korting zal automatisch berekend worden.

3. Ik heb geen e-mail bevestiging ontvangen, hoe kan dit?

Nadat je de bestelling geplaatst hebt, ontvang je binnen korte tijd (maximaal 15 minuten) een bevestiging via de mail. Mocht deze mail niet in je ‘Postvak In’ staan, dan is het mogelijk dat jouw e-mailprogramma het bericht heeft aangezien voor ‘Ongewenste e-mail’ of spam. Wanneer de mail ook daar niet in staat, kun je de gegevens controleren via jouw account bij 'Mijn profiel' en bij 'Aankopen'. Mocht je er alsnog niet uitkomen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan gaan we dit voor je uitzoeken!

4. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

We streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk in te pakken en te verzenden. Binnen Nederland is de geschatte levertijd 1 tot 3 werkdagen. Wij zijn afhankelijk van de vervoerder en niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen. Levertijden kunnen afwijken tijdens feestdagen.

5. Kan ik mijn bestelling op de markt afhalen?

Ja, hier kun je voor kiezen in bestelproces. De bestelling blijft 14 dagen beschikbaar op de marktlocaties. Hieronder een overzicht van waar en wanneer dit allemaal kan:

Dinsdag middag (12.30 tot 17.00 uur) – Genemuiden (even-weken)
Woensdag ochtend (08.00 tot 12.30 uur) – Staphorst
Donderdag ochtend (08.00 tot 13.00 uur) – Nunspeet
Vrijdag middag (12.00 uur tot 17.00 uur) – IJsselmuiden

 

5. Via de Track&Trace zie ik dat mijn bestelling bezorgd is, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?

Ligt het pakket niet in of rondom uw woning en ook niet bij de buren? Dan is het advies om nog twee bezorgdagen af te wachten, in de meeste gevallen wordt de bestelling namelijk alsnog bezorgd binnen deze twee dagen. Na twee bezorgdagen nog niet bezorgd? Neem dan contact met ons op, dan lossen wij dit verder op.

6. Mijn bestelling is incompleet of beschadigd. Wat nu?

In dat geval vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice. Dit doe je door je ordernummer en een foto van de klacht te mailen naar info@rientspama.nl. Het kan voorkomen dat verschillende items los van elkaar worden bezorgd. Hier zullen we je tijdig over informeren. Het na te leveren pakket en de leverstatus hiervan kun je volgen via de nieuwe track & trace code die je per mail ontvangt.

7. Moet ik verzendkosten betalen?

Wanneer je een bestelling boven de €80,- plaatst, dan betaal je geen verzendkosten. Plaats je een bestelling met een totaalbedrag onder de €80,- euro? Dan worden er verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht.

Retourneren & ruilen
1. Wat is het retourbeleid?

Je kunt jouw bestelling, in de originele verpakking, binnen 14 dagen retourneren.

Stap 1: Meldt uw retourpakket aan via:
Stap 2: Breng het retourpakket naar een punt van het zelfgekozen postbedrijf
Stap 3: Het bedrag wordt na ontvangst binnen 2 – 4 werkdagen teruggestort onder de naam PAY.nl.

2. Kan ik sale-items ook retourneren?

Ja, hiervoor hanteren wij een retourtermijn van 14 dagen.

3. Ruilen, hoe werkt dat?

Een artikel kan binnen 14 dagen worden omgeruild. Om het artikel zo snel mogelijk te kunnen ruilen, is het verstandig om het gewenste artikel opnieuw te bestellen. Ook mag de ruiling via de e-mail gemeld worden, maar dan bestaat er de kans dat het artikel in de tussentijd uitverkocht kan zijn.

Producten
1. Is de webshop voorraad up-to-date?

De voorraad wordt na elke bestelling automatisch bijgewerkt. Desondanks kan het altijd voorkomen dat een artikel onverhoopt niet voorradig is. Je krijgt hierover dan zo snel mogelijk bericht. Vooral bij sale items gaat het vaak om de laatste stuks. Ondanks dat er nauwkeurig wordt gewerkt, kan het voorkomen dat een artikel niet meer op voorraad is.

2. Komen uitverkochte items weer terug op voorraad?

Bij sommige items is er een kans dat deze weer terug op voorraad komen. Als dit het geval is, kan je je e-mailadres achterlaten bij het gewenste product en krijg je een e-mail als deze weer op voorraad is.

 

3. Hoe vind ik de juiste maat?

Twijfel je over welke maat je nodig bent? Om je het makkelijk te maken bij het vinden van de juiste maat hebben wij hieronder een maattabel geplaatst. Maten en afmetingen kunnen variëren per merk en pasvorm. De tabel geeft een indicatie, er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust contact met ons op via info@rientspama.nl of telefonisch via 06 - 39 70 63 95.

 

Betalen

1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt op onze webshop betalen met verschillende betaalmethodes. De betaalmethodes die wij accepteren zijn; iDeal, Creditcard, Banncontact en Sofort Überweisung.

2. Mijn kortingscode werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Lukt het niet om jouw kortingscode te verzilveren, dan raden wij je aan om de onderstaande stappen goed te controleren:
Is de kortingscode volledig ingevuld en is er geklikt op waardebon toepassen? Is de kortingscode nog geldig? Is de kortingscode geldig op de items die in het winkelmandje staan?

Betaalmethoden – Veilig betalen

Veilig betalen staat voorop. We maken gebruik van de meest vooraanstaande betaalproviders voor betalingen via internet: Pay.nl. De betaling vindt via de beveiligde omgeving van Pay.nl plaats. De transactie voldoet aan het het SSL- beveiligingsprotocol.

Dit zijn de mogelijke betaalmethodes:

Betalen met iDeal
Met iDeal kun je vertrouwt, veilig en gemakkelijk je online bestelling afrekenen in de online betaalomgeving van jouw eigen bank. Tijdens het bestellen kies je voor je eigen bank en betaal je in een veilige omgeving. Om gebruik te maken van iDeal ben je niet verplicht om te registreren. Dit zorgt ervoor dat je snel en gemakkelijk kan afrekenen met een bank naar keuze. iDeal wordt ondersteund door de volgende banken: ABN Amro, ASN Bank, Bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot.

Betalen met Creditcard
De bestelling kan betaald worden met de Nederlandse creditcards van VISA en MasterCard. Betalen met creditcard kan op een eenvoudige en veilige manier. Het bedrag wordt op een vaste datum van je bankrekening afgeschreven. Je ontvangt een e-mail met de bevestiging van de bestelling.

Betalen met SOFORT Banking
SOFORT Banking is een populaire betaalmethode in Duitsland en is in totaal in 9 landen beschikbaar. Je kunt in het systeem van SOFORT de persoonlijke bankgegevens invullen waarna de betaling wordt overgemaakt.

Betalen met Bancontact
Bancontact wordt voornamelijk gebruikt door onze Belgische klanten. Met Bancontact reken je jouwe bestelling af met behulp van je eigen bank. Bancontact verloopt in de eigen veilige en vertrouwde betalingsomgeving van je bank.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al onze aanbiedingen!

* indicates required